Известие

Collapse
No announcement yet.

Помпа или регулатор ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Помпа или регулатор ?

    Колеги имам следния проблем :
    Преди около месец колата спря докато си карах по магистралата и ми светна чека с грешка P0191 Fuel Rail Pressure. След това трябваше да изчакам малко за да успее да запали. Това се случи като беше в по - високи обороти -3500 може би. Колата почна да пали по - трудно. Днес реших да я настъпя пак и да видя какви грешки ще ми даде. Прикачам ги долу. Сега вече пали хептем трудно, да не кажа, че едвам успявам. Въпроса е как да установя дали е регулатор или помпа. Имам Fiat ECU Scan и VISA ?
    Attached Files

  • #2
    При грешката за налягането в рейката пояснението е "signal high", което би трябвало да означава високо налягане в рейката. Причина затова твърде вероятно е регулаторът. По тази логика не би следвало да е проблем в помпата.
    Но може да е и скапан датчик на налягане. Затова е най-добре първо да се премери налягането в рейката с отделен уред.
    Но имаш и грешка от датчика на фазите.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:07.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Ето и малко логове
      http://dox.bg/files/dw?a=ec71ca721e

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        При грешката за налягането в рейката пояснението е "signal high", което би трябвало да означава високо налягане в рейката. Причина затова твърде вероятно е регулаторът. По тази логика не би следвало да е проблем в помпата.
        Но може да е и скапан датчик на налягане. Затова е най-добре първо да се премери налягането в рейката с отделен уред.
        Но имаш и грешка от датчика на фазите.
        Signal haigh значи че е висок волатажа който показва датчика,ама като не знаеш как работи датчика няма как да знаеш дали е високо налягането,ами ако работи на обратно от 5-те волта надолу/демек 4.5 в е 150 бара а 4.5 в е 1200 бара/,значи че налягането е ниско.Проблема може да е в няколко неща,тези които мисли колегата включително и умряла дюза.Най безболезнено е първо да се измерят дюзите.Също така се вижда грешка и за регулатора и за синхронизацията/която е записана вероятно ако колата е мъчена на бутане или дърпане/
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #5
          Хм, при мен показваше същата грешка лятото. Пробвах с 4 регулатор, даже имам 2 налични закупени и 2 датчика за налягането в рейла. При изпомпване колата забиваше и светкаше на таблото дюзата за диагностика. След 10 секунди връщането на контакт - колата палеше без ядове. Мислех, че е какво ли не, махах чипа, звънях на Бобо и къде ли не. Помпата си даваше над 1500 бара по живи данни мерени с Autocom, Fiatecuscan и Adia ATS 900!
          Всички бяха категорични - проблема е в помпата. След смяната нямам проблеми. С чип и без.

          Най-интересното. При мен го правеше само когато е безумна жега навън. Примерно нощно време към 2 часа, когато навън температурата падаше до 26 градуса нямах грижи!
          ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
          ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
          Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
          Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp

          Comment


          • #6
            В същност грешката си е за високо налягане. Принципно помпата като се износи обикновено не прави достатъчно налягане. Тук проблема може да бъде в регулатора, в запушване в помпата и по-точно по обратната нафта, дефект на датчика на рейла и т.н. Дюзите ако има проблем при тях то ще е свързано и с работата на мотора. Трудно палене, припалване и изгасване, тресене на студено, нестабилен празен ход на студено, шум при натоварване и т.н. Труден за диагностика проблем с домаши условия без апаратура.
            Last edited by oem; d.m.y г., 11:10.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              В същност грешката си е за високо налягане. Принципно помпата като се износи обикновено не прави достатъчно налягане. Тук проблема може да бъде в регулатора, в запушване в помпата и по-точно по обратната нафта...
              Точно заради това запушване искаха да ми сменят половината двигател, така че нека ти проверят маркуча за обратна нафта
              ...
              155 1,6 TS 16V `96
              166 2,4 JTD `99
              147 1,9 JTDm 8V `07

              Comment


              • #8
                Абе да ви кажа, не съм спец, ама това чудо с гасненето съвпадаше и с голямо налягане / запушена вентилация на резервоара /.

                Отворех ли капачката - изпускаше яката работа, ама яката. При мен до такава степен ставаше налягане вътре, че при половин резервоар нафта, уреда биеше в червеното и светкаше лампата. Може ли да е и от това?

                Ако има яко газове в този резервоар, ще пречи и на връщащата се нафта? Има някаква логика, незнам дали е правилна. Вие кажете?
                ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
                ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
                Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
                Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Iltcho Покажи съобщение
                  Абе да ви кажа, не съм спец, ама това чудо с гасненето съвпадаше и с голямо налягане / запушена вентилация на резервоара /.

                  Отворех ли капачката - изпускаше яката работа, ама яката. При мен до такава степен ставаше налягане вътре, че при половин резервоар нафта, уреда биеше в червеното и светкаше лампата. Може ли да е и от това?

                  Ако има яко газове в този резервоар, ще пречи и на връщащата се нафта? Има някаква логика, незнам дали е правилна. Вие кажете?
                  Едва ли това е причината. Връщащата се нафта без проблем може да развие такова налягане, че ако е запушен отдушника на резервоара той да гръмне като балон. Освен това помпата смуче нафта и от тази нафта определено количество изгаря а остатъкът се връща в резервоара. Накратко - повече смуче отколкото връща. Това означава, че ако е запушен отдушника, когато двигателят работи би трябвало в резервоара да се създава подналягане а не свръх-налягане.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Да - повече пречи на засмукването на нафтата - получава се вакум.
                    Last edited by trop4i; d.m.y г., 19:44.
                    166 2.4JTD-00г.

                    Comment


                    • #11
                      Съгласен с горе написаното. При мен проблема обаче се появяваше при топъл мотор. И си го има. И датчик на рейла съм сменил и помпа и регулатор и дюзи.
                      Обратното го надувах с компресор, трипътниците на дюзите са нови, маркучите също.
                      Варианта е да съм си купил дюзи, помпа и регулатор като моите.
                      При мен показва ВИСОКО налягане с 5 датчика на рейла и 4 различни регулатора. Илко в Монтана се хвана за главата с тая моята кола. При подаване на цялата газ вдигаше над 1600 бара. с 3 последователни датчика на рейла показваше 1 и също! И после умира! Друг е въпроса, че тогава бях сипал и една лайняна нафта.

                      При мен грешките бяха същите като при колегата, придружени с грешка от датчика на всмукателния колектор, който показваше твърде ниско налягане. Беше зацапотен от сажди от ЕГР-то, но вече нямам проблеми с него.
                      ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
                      ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
                      Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
                      Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp

                      Comment


                      • #12
                        Колеги имам същия проблем от 4 месеца. Някой ден гасне по 5 пъти един след друг през 500 м. Друг път за 300 км. не гасне. Няма значение дали я натискам или е на ниски обороти. Сменил съм 2 датчика на помпата на рейла и все същото. Смених и помпата в резервоара. Ходих в 5 сервиза в Габрово. Може ли да е от компютъра - казаха ми да го сменя? Проблема си е налице. Давайте мнения и съвети!

                        Comment


                        • #13
                          А помпата за високото? Или най-вероятно не тя защото е скъпа
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Проблема може да е всичко друго по захранването с гориво но не и компютър.Основните проблеми са регулатор, дюзи, помпа в резервоара и евентуално датчик за налягане на горивото.Но не трябва да се сменя без да се провери на 100%.
                            АЛФА РОМЕО 166 2,4 JTD ' 99
                            LANCIA THESIS 2.4 JTD ' 03

                            Comment


                            • #15
                              Според мен до истина ще се стигне като се започнат да се елиминират нещата 1 по 1.

                              1-во - проверка на дюзите - мензури, маркучи и мерене на обратната нафта.
                              2-то - проверка на регулатора - с друг от 100% работеща кола
                              3-то - датчик на рейла - в повечето морги незнаят какво ви продават - честно!
                              4-то - проверка на помпата. Четох във фиат форума, че от различни налягания от 3-те помпени секции датчиците се побъркват.

                              Аз лично я почвам тези дни. Ако имам развитие по темата - ще пиша.
                              ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
                              ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
                              Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
                              Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp

                              Comment

                              Working...
                              X